"Δικαστής στις Ηνωμένες Πολιτείες απέρριψε αγωγή ενάντια στην ελβετική εταιρία MSC Cruises S.A. που είχε στηριχτεί στον εξωεδαφικό Νόμο Χελμς-Μπάρτον. Στην Κούβα δεν αναγνωρίζουμε τον νόμο του μαστιγίου που είναι αντίθετος με το Διεθνές Δίκαιο. Αποτελέσματα βορειοαμερικανικών δικαστηρίων μας δικαιώνουν", σημείωσε στον λογαριασμό του στο Twitter ο υπουργός Εξωτερικού Εμπορίου και Ξένων Επενδύσεων, Ροδρίγο Μαλμιέρκα.
Η Havana Docks Corporation είναι μία εταιρία που ισχυριζόταν ότι είναι "νόμιμος κάτοχος ορισμένων εμπορικών ακινήτων" στο λιμάνι της Αβάνας, και άσκησε προσφυγή στις 27 Αυγούστου ενάντια στην MSC Cruises και δύο ακόμη εταιρίες, τις Norwegian Cruise και Royal Caribbean, για τη χρήση αυτής της υποδομής.
Σύμφωνα με πληροφορείες του Prensa Latina, στην αξίωση σημειώθηκε ότι στις 10 Δεκεμβρίου 2018 ή γύρω σε αυτή την ημερομηνία, η MSC Cruises "ξεκίνησε, διεξήγαγε και προώθησε" τις εμπορικές της επιχειρήσεις στη Κούβα, επιβιβάζοντας και αποβιβάζοντας τακτικά τους επιβάτες της "χωρίς την εξουσιοδότηση του ενάγοντος ή οποιουδήποτε πολίτη των Ηνωμένων Πολιτειών που έχει αξίωση σχετικά με την υπό συζήτηση ιδιοκτησία".
Ιδιαίτερα, οι εναγόμενοι ισχυρίστηκαν ότι η "ιδιοκτησία" δεν είναι ζήτημα αξίωσης, γιατί το συμφέρον του ενάγοντος στην εν λόγω περιουσία βασίζεται σε μίσθωση που έληξε το 2004.
Το έγγραφο που εξέδωσε η δικαστής Beth Bloom, ανέφερε ότι "η αξίωση του ενάγοντος, η οποία περιλαμβάνει μια παραχώρηση για περιορισμένο χρονικό διάστημα, δεν του δίνει δικαίωμα να διεκδικήσει δραστηριότητες που έλαβαν χώρα χρόνια μετά που δεν έχει πλέον συμφέρον στην ιδιοκτησία", και η δικαστής απέρριψε την απαίτηση με επιφύλαξη.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Νομικών Πληροφοριών της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Cornell, αυτό σημαίνει ότι το Δικαστήριο εξέδωσε οριστική απόφαση επί του βάσιμου της υπόθεσης και ότι, ως εκ τούτου, ο ενάγων απαγορεύεται να ασκήσει άλλη αγωγή με βάση τους ίδιους λόγους.
Πηγή: granma.cu