Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019

Η κουβανική οικονομία δέχεται σοβαρό πλήγμα εξαιτίας του αποκλεισμού των ΗΠΑ


4/2018-3/2019: 4.343.600.000 $
Σωρευτικές απώλειες 1961-2019 σε τρέχουσες τιμές: 138.843.400.000 $
Απώλειες με βάση την υποτίμηση του $ έναντι του χρυσού: 922.630.000.000 $
Κλάδος Διατροφής: 412.230.614 $, Κλάδος Επικοινωνιών: 55.000.000 $, Κλάδος Ενέργειας - Εξόρυξης: 78.336.424 $, Κλάδος Βιομηχανίας: +49.000.000 $,  Κλάδος Υγείας: 2.913.772 $ , Κλάδος Τουρισμού: 1.383.000.000 $

Ηνωμένα Έθνη - Οι τομείς των μεταφορών, ενέργειας και ορυκτού πλούτου, καθώς και η βιομηχανία της Κούβας δέχονται ισχυρότατο πλήγμα από την σκλήρυνση του βορειοαμερικανικού οικονομικού αποκλεισμού, όπως δείχνει το ανακοινωθέν της διπλωματικής αποστολής του νησιού στα Ηνωμένα Έθνη.


Στην περίπτωση του τομέα ενέργειας και ορυκτού πλούτου, οι επιδράσεις στις αντίστοιχες επιχειρήσεις ανέβηκαν στα 78.336.424 δολάρια, τονίζει η κουβανική αποστολή στα Ηνωμένα Έθνη.

Η Μικτή Επιχείρηση Moa Nickel S.A υπέστη ζημιές στην παραγωγή των 40 τόνων προς εξαγωγή Υδροθειικού Άλατος από το Νίκελ και το Κοβάλτιο, λόγω του ότι οι βασικοί κατασκευαστές εξαρτημάτων και ανταλλακτικών αποσύρθηκαν ως συνέπεια των αποτρεπτικών επιδράσεων του βορειοαμερικανικού αποκλεισμού.

Τον Σεπτέμβριο και Νοέμβριο του 2018, υπογράφτηκαν δύο συμβόλαια με την εταιρεία General Electric International INC για επιπλέον εφοδιασμό της Τουρμπίνας της Κεντρικής Θερμοηλεκτρικής Μονάδας Αντόνιο Γκιτέρας και τον εκσυγχρονισμό της Ηλεκτρικής Εργοστασιακής Μονάδας του Πίκο Σάντα Μάρτα, αντίστοιχα.

Ωστόσο, στις 5 Φεβρουαρίου του 2019, ελήφθη μια κοινοποίηση της Τράπεζας Centennial των Ηνωμένων Πολιτειών που ενημέρωνε ότι παίρνοντας υπόψη την ενεργοποίηση του Άρθρου ΙΙΙ του Νόμου Χέλμς-Μπάρτον, δεν θα προχωρούσαν στην χρηματοδότηση αυτών των δύο συμβολαίων.


Από τον Απρίλιο του 2018 έως τον Μάρτιο του 2019, οι συνολικές ζημιές στον τομέα των μεταφορών ξεπέρασαν τα 170 εκατομμύρια δολάρια, όπως φαίνεται στο κείμενο.

Για παράδειγμα, προσθέτει, η επιχείρηση αεροπλοΐας Cubana de Aviación S.A. αδυνατεί να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες της εταιρείας ATCO (Airline Tariff Publishing Company), η οποία έχει σαν έργο την δημοσιοποίηση των αεροπορικών τιμολογίων για περισσότερες από 500 αεροπορικές εταιρείες και έχει τις κεντρικές εγκαταστάσεις της στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Ουάσιγκτον.

Από πλευρά της, η ισπανική αεροπορική εταιρεία Air Europa απείχε από την σύνταξη της «Συμφωνίας για Κοινό Κώδικα» και από την τήρηση της δέσμευσης που είχε συνάψει με την Cubana de Aviación, αφού λειτουργεί την γραμμή με Boeing, της οποίας ο στόλος κατασκευάζεται στις Ηνωμένες Πολιτείες.


Επίσης, ο τομέας της βιομηχανικής παραγωγής της Κούβας, υπέστη απώλειες περισσότερες από 49 εκατομμύρια δολάρια εξαιτίας του αποκλεισμού, κατά την περίοδο Απρίλιος 2018 - Μάρτιος 2019.

Σε άλλες περιπτώσεις, ο Επιχειρηματικός Όμιλος της Χημικής Βιομηχανίας βρέθηκε σε αδυναμία να προμηθευτεί ανταλλακτικά και μηχανήματα αντικατάστασης για τους αεροσυμπιεστές, τις αντλίες LEFI και εξοπλισμό για τις μάρκες Burton Corblin και Garo, εξαιτίας της παρουσίας βορειοαμερικανών μετόχων στις εν λόγω εταιρείες.

Σύμφωνα με το ανακοινωθέν της κουβανικής αποστολής, αυτό προκάλεσε σοβαρές ζημιές στην παραγωγή χλωρίου στο νησί της Καραϊβικής.

Κατά τον ίδιο τρόπο, δεν κατέστη δυνατή η ενοικίαση κοντέινερ iso για το ιατρικό οξυγόνο που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, εξαιτίας του φόβου των προμηθευτών ότι θα δεχτούν πρόστιμα από το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ.
 Κλάδος Eπικοινωνιών: +55.000.000 $
 Κλάδος Υγείας: 2.913.772 $

Kλάδος  Διατροφής: 412.230.614 $ 
Κλάδος Τουρισμού: 1.383.000.000 $


Σύμφωνα με τον Υπουργό Εξωτερικών της Κούβας, Μπρούνο Ροντρίγκες, οι σχεδόν έξι δεκαετίες του βορειοαμερικανικού αποκλεισμού έχουν προκαλέσει ζημιές που υπολογίζονται σε πάνω από 922 δις - 630 εκατομμύρια δολάρια.

Όμως οι ζημιές στον ανθρώπινο παράγοντα που γεννά αυτή η πολιτική γενοκτονίας είναι ανυπολόγιστες, είπε μέσω του λογαριασμού του στο Twitter. «Τα δεινά που προκαλούνται στις κουβανικές οικογένειες δεν μπορούν να λογιστικοποιηθούν».  


Χώρος Διαλόγου ΠΣΧΜ