Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022

Θρηνούμε την απώλεια της Ντίνας Κακλαμανάκη

Αφιέρωσε τη ζωή της στην Κούβα
Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες της ζωής της, υπηρέτησε τον κουβανικό λαό και την επανάστασή του. Συνταξιούχος πιά, όμως δεν σταμάτησε λεπτό να εργάζεται για την υπόθεση της Πατρίδας μας. Εκατοντάδες και ίσως χιλιάδες Κουβανοί χρωστάμε στην Ντίνα. Πολλοί δεν το ξέρουν. Χωρίς φανφάρες, ανώνυμα, ήταν αποτελεσματική, ακριβής, θετική. Εδώ και πολλά χρόνια δεν θυμάμαι ούτε μια μέρα που άργησε έστω ένα δευτερόλεπτο και η ταπεινή του γειτονιά, τα Γλυκά Νερά δεν ήταν κοντά στην αιώνια θέση μάχης της. Παρούσα σε όλα όσα αγάπησε στην Κούβα. Πάντα παρούσα. Ένας ουσιαστικός άνθρωπος .
Σε απόλυτα εντελώς εθελοντική βάση, συνέβαλε στη μετάφραση αρκετών κουβανικών βιβλίων, μεταξύ των οποίων και το "Ο Χοσέ Μαρτί και το ελληνικό στοιχείο". 

Πριν λίγο καιρό, βρεθήκαμε σε μια σημαντική εκδήλωση για την Κούβα στην Αθήνα. Την ρώτησα και μου απάντησε "Δεν είμαι καλά, αλλά είμαι εδώ". Hμουν πιά στην Αβάνα όταν μου τηλεφώνησαν με τον Θοδωρή και μιλήσαμε λίγο. Το τελευταίο πράγμα που την άκουσα να λέει ήταν: «Θα ήθελα να ζήσω στην Κούβα». Και μαύρισε η ψυχή μου. Ένιωσα ότι αυτό που πραγματικά μου έλεγε ήταν: «Θα ήθελα να πεθάνω στην Κούβα».

Πριν λίγες μέρες η κατάστασή της υγεία της επιδεινώθηκε. Και λίγο μετά ο σύζυγός της, ο αγαπημένος μου φίλος Θεόδωρος, κοινοποίησε τη θλιβερή και οδυνηρή είδηση ​​του θανάτου της: «Η Ντίνα μου έφυγε»...

Χθες (5/8) το αγαπημένο και μαχητικό σώμα της Ντίνας Κακλαμανάκη αποτεφρώθηκε. Ευχαριστώ Ντίνα. Για τη δουλειά σου, για την παρουσία σου, για τον αγώνα σου για την υπόθεση της Κούβας, για το ότι ήσουν τόσο καλός άνθρωπος. Θα σου χρωστάμε αιώνια.

Αγαπητέ Θεόδωρε, Μάνο και όλη η οικογένεια του Θοδωρή Κακλαμανάκη: Υπάρχουν απώλειες για τις οποίες δεν υπάρχει παρηγοριά. Αλλά να ξέρεις ότι είμαστε μαζί στον πόνο. Δύναμη.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΓΑΠΗΤΗ, ΑΓΑΠΗΜΈΝΗ ΝΤΙΝΑ. Η ΖΩΗ ΣΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΓΩΝΑ, ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑΣ. 


Forum Martiano GR